fbpx

A vízivás fontossága, azaz miért igyál még egy kis vizet.

Gondolom, te is ezerszer hallottad már, – és biztosan már unod is – hogy mennyire és miért fontos a sok folyadék a szervezetednek. Hogy napi 1,5 – 2 liter folyadékot mindenképpen igyál meg, mert a tested nem tud normálisan működni és megbetegedhetsz.

Hát a helyzet az, hogy ez bizony igaz. Jönnek-mennek az új trendek az életmódok terén, egyszer erre esküsznek a szakértők, egyszer arra, de a vízivás állandó. Inni kell, mert beteg lehetsz. Pont.

Csak röviden egy-két tény a vízről:


Tipp:

Vizsgáld meg magad: csippentsd össze a bőrt a kézfejeden, majd engedd el. Ha azonnal, szinte észrevétlenül visszaugrik és kisimul a bőröd, akkor elég folyadék van a szervezetedben. Ha azonban látod, ahogy visszahúzódik a bőr, esetleg pár pillanatig úgy is marad, akkor bizony kevés folyadékot iszol.


Ha minden egyes nap megiszod a megfelelő mennyiségű tiszta vizet, akkor kisebb az esélyed a betegségekre.

Azonban, ha a tested csupán csak 2%-nyi vizet veszít, már ettől romlik a memóriád, kevésbé tudsz összpontosítani, figyelni.

A vízivás fontossága

Ha nem iszol elég vizet, akkor az agyad elfárad, tompa leszel, elkezd fájni a fejed, az anyagcsere-folyamataid lassulnak (párszor figyeld csak meg: ha sokkal kevesebbet iszol, mint általában szoktál, sokkal keményebb lesz a székleted, akár szorulásod is lehet).

A szervezeted átlagban 2,5 liternyi vizet választ ki, azaz ennyi tűnik el a szervezetedből:

Ebből következik, hogy legalább ennyit vissza is kell pótolnod, ahhoz, hogy a szervezeted egyensúlya fennmaradjon:

A lényeg:

Igyál naponta min. 2,5 l folyadékot!

Van, akinek ez sok, van, akinek kevés. Ezért nagyon fontos, hogy figyeld a szervezeted jelzéseit. Ha már a szádban, nyelveden, ajkaidon érzed, hogy vizet kíván, azaz szomjas vagy, az már egy komoly figyelmeztető jel a tested részéről. Ekkor már a sejtjeid igencsak szomjaznak. Szóval ne várd meg, amíg szomjas leszel. Sajnos a szomjúság érzete egyénenként eltérő, nem mindenki ugyanúgy érzi, hogy innia kellene. Van, aki azt gondolja, hogy mivel nem szomjas, ezért nem is kell innia. De ez nem így van! Igyál akkor is, ha nem érzed a szomjúságot.

Úgyhogy most, miután ezeket a sorokat elolvastad, állj fel, menj oda a csaphoz, engedj egy pohár vizet és idd meg!

.

.

.

Egészségedre!!

A vízivás fontossága

A szervezeted nem csak a szomjúság érzésével jelzi, hogy innod kellene, hanem már sokkal korábban: fejfájás, koncentráció hiánya, teljesítményromlás, fáradtság. Ezek csak a külső jelek. Azonban, ha már ezeket érzed, gyorsan igyál.

A normál vizelet halványsárga. Ha ennél sötétebb a vizeleted, már látszik rajta, hogy sárga, akkor feltétlen igyál. Ha ritkán kell kimenned pisilni, szintén igyál. Ha azt érzed, hogy nehezen, vagy nehezebben jön ki a széklet, az a vízhiány jele (is) lehet. Igyál.

Ha érzed, hogy fáj a fejed, azonnal igyál 2 nagy pohár vizet. Ha nincs szervi oka, el fog múlni!

Mikor igyál?

Igyál meg egy nagy pohár vizet reggel ébredés után közvetlenül. Még a kávé előtt! Azt nagyon fontos tudnod, hogy ha kávét iszol, mindenképp igyál utána vizet is. A kávé ugyanis vizet von el a szervezettől. Vagyis a kávét semmiképpen ne számítsd bele a nap során elfogyasztott folyadék mennyiségébe. Sőt valójában le kellene vonnod kávénként 2 dl folyadékot az elfogyasztott mennyiségből.

Igyál

Nem gondolnád, hogy ilyen tanácsot adok, de van, amikor NE igyál:

Azért, mert a víz felhígítja a gyomorsavat, így pedig a gyomor nem fogja tudni megfelelően megemészteni az ételt, ami vagy rothadni kezd a gyomorban, vagy emésztetlenül kerül tovább a belekbe.

És hogy mit igyál?

Csapvíz vagy ásványvíz? Mindegy melyikre szavazol a lényeg, hogy vizet. Tiszta vizet.

Persze választhatsz a rengeteg féle víz közül: csapvíz, ásványvíz, forrásvíz, gyógyvíz, tisztított víz, desztillált víz, Pi víz. Mindegyik jó választás, de azért a gyógyvízzel csak óvatosan. Lehet, hogy túl sok benne egy-egy ásványi anyag, ami megterheli a veséket.

Ha nálad esetleg a csapvíz nem túl jó minőségű, akkor igyál szűrt vizet vagy palackozott vizet. Ha ez utóbbit gyakran iszod, akkor váltogasd a típusát, hogy ne mindig ugyanannak a palackozó üzemnek a vízét idd. Ugyanis eltérőek a bennük található ásványi anyag tartalmak. Ha csak egyféle vizet iszol, akkor meg van az esély arra, hogy egyes ásványi anyagok felhalmozódnak a szervezetedben és a felesleg nem tud kiürülni.

Ha nem szereted a sima vizet, akkor is van jó pár ötlet, ami segíthet. Itt olvashatsz jó pár olyan tippet, amivel felturbózhatod a sima vizet, hogy számodra is iható legyen.

A lényeg, hogy igyál min. 2,5-3 liter vizet. Ez az ábra nagyon jól leírja, mi a vízivás fontossága:

Ha Te általában ennél kevesebbet iszol, és iszonyatos soknak tűnik ez a mennyiség, akkor se keseredj el! Nem azt mondom, hogy holnaptól, ha törik, ha szakad meg kell innod a napi adagodat. A 6 hét alatt segítek abban, hogy szépen, fokozatosan hozzászokj a víziváshoz. Ígérem Neked, hogy a program végére gond nélkül meg fogod tudni inni a 2,5 litert.

Most pedig kelj fel a gép elől és igyál egy pohár vizet. Vagy amennyi jólesik. Csak igyál! J

Egészségedre!

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük